Denna utbildning riktar sig till dig som gått tvådagars grundutbildning. Vi repeterar de olika momenten kring Personec och lägger fokus på hur man kvalitetssäkrar löneutbetalningen.
Mål
Efter utbildningen, som är en repetitionsutbildning för dig som har gått en tvådagars utbildning i Personec, ska du ha kunskaper om hur du registrerar olika typer av avvikelser samt hur du kvalitetssäkrar löneutbetalningen, både i chefs- och stödrollerna.
Förkunskaper
Personec grundutbildning för chef eller administratör.
Målgrupp
Administratör eller chef.
Material
Inget
Omfattning
Två halvdagar.
Plats
Intraservice, se enskilt utbildningstillfälle.
Kostnad
Kostnadsfri, men om du missar att avanmäla dig i tid tar vi ut en avgift på 1000 kr.
Innehåll
- Löneadministrativa processen
- Personuppgifter
- Anställning
- Schema
- Attest
- Avslut
- Övningsuppgifter
- Kunskapstest
Som deltagare förväntas du delta aktivt och vara intresserad av att utbyta erfarenheter med andra. Tillsammans kan vi bidra till att utbildningen blir både engagerande och användbar.
Utbildningsansvarig
Vid frågor kontakta Cecilia Johansson via e-post:
Hantering av personuppgifter