Denna utbildning riktar sig till dig som gått grundutbildning i Personec. Vi går igenom vad som är viktigt att tänka på när anställningar ska förändras.
Mål
Efter utbildning vet du hur du registrerar olika typer av förändringar på befintliga anställningar.
Förkunskaper
Personec grundutbildning.
Målgrupp
Administratörer och chefer.
Material
Inget
Omfattning
Två halvdagar.
Plats
Intraservice, se enskilt utbildningstillfälle.
Kostnad
Kostnadsfri, men om du missar att avanmäla dig i tid tar vi ut en avgift på 1000 kr.
Innehåll
- Löneadministrativa processen
- Dokument
- Checklistor
- Manualer
- Förändring av anställning
- Flex på anställning
- Avslut av anställning
- Övningsuppgifter
- Kunskapstest
Som deltagare förväntas du delta aktivt och vara intresserad utav att utbyta erfarenheter med andra. Tillsammans kan vi bidra till att utbildningen blir både engagerande och användbar.
Utbildningsansvarig