Personec Grundutbildning för administratörer - två heldagar

Denna utbildning riktar sig till dig som är ny administratör i staden. Vi går igenom hur man kan arbeta som administratör i Personec.

 

Mål

Du ska efter utbildning veta vad som krävs av dig som administratör i lönesystemet och hur du kan stötta chefen i att rapportera avvikelser och ta ut rapporter för uppföljning. Du kommer ha kunskap om hur du registrerar olika typer av anställningar och hur du bygger scheman.

 

Förkunskaper 

Inga förkunskaper krävs
 

Målgrupp

Administratörer
 

Material

Inget.
 

Omfattning

Två heldagar.
 

Plats

Intraservice. 
För mer information se enskilt tillfälle.
 

Kostnad

Kostnadsfri, men om du missar att avanmäla dig i tid tar vi ut en avgift på 1000 kr.
 

Innehåll

  • Arbetssättet
  • Löneadministrativa processen
  • Schema
  • Person
  • Anställning
  • Beslut
  • Frånvaro
  • Avvikande tjänstgöring.
  • Avslut av anställning.
  • Rapporter
  • Övningsuppgifter
  • Kunskapstest

Som deltagare förväntas du delta aktivt och vara intresserad av att utbyta erfarenheter med andra. Tillsammans kan vi bidra till att utbildningen blir både engagerande och användbar.
 

Utbildningsansvarig

Vid frågor kontakta Elin Pellegrino eller Yvonne Nilsson, Intraservice.
 

Hantering av personuppgifter

 

Tillfällen

   

Titel: Intresseanmälan
Plats: Meddelas senare
Sista anmälningsdag: 2025-04-24