Utbildning – ekonomisk granskning av leverantörer inom upphandling

Under hösten 2020 arrangerar förvaltningen för Inköp och upphandling en utbildning i grunderna för ekonomisk granskning inom upphandling. Syftet med utbildningen är att höja kunskapsnivån i staden samt ge upphandlare bättre verktyg för att identifiera oseriösa aktörer och tolka varningstecken.

På utbildningen kommer du att få en genomgång av de olika företagsformerna, skatter och avgifter samt varningstecken.

Vi kommer även att gå igenom hur man kan leta efter information, samt vilka kontroller som ska respektive kan göras.

Mål

Efter genomförd utbildningen kommer du att ha verktyg för att granska leverantörer utifrån ekonomisk seriositet och sund konkurrens.

Förkunskaper 

Inga förkunskaper krävs

Målgrupp.

Utbildningen vänder sig till dig som arbetar med upphandling och leverantörsgranskning. 

Omfattning

Halvdagsutbildning på totalt 4 timmar. 

Plats 

Utbildningen kommer att arrangeras via Teams (1 och 11 september) alternativt på plats hos Göteborgs Stad inköp och upphandling Magasinsgatan 18 A, Göteborg Plan 3 (16 och 22 september).

Kostnad

Kostnadsfri

Innehåll

På utbildningen kommer du att få en genomgång av de olika företagsformerna, skatter och avgifter samt varningstecken. Vi kommer även att gå igenom hur man kan leta efter information, samt vilka kontroller som ska respektive kan göras.

Utbildningsansvarig

För mer information kontakta Miia Vuolama, miia.vuolama@ink.goteborg.se .

Hantering av personuppgifter

Klicka här för att läsa hur vi hanterar dina personuppgifter