Uppföljningstillfälle Registrering och ärendehantering Ciceron DoÄ Vår 2024

Uppföljning i Registrering och ärendehantering är till för dig som gått utbildningen i Registrering och ärendehantering. Du tillhör även något av förvaltningarna eller bolagen som inför det nya dokument- och ärendehanteringssystemet Ciceron under våren 2024.

Uppföljningstillfället är till för dig som arbetar med den politiska ärendeprocessen och i synnerhet med frågor som rör registrering av handlingar och ärenden i Göteborgs Stad. Den vänder sig till dig som gått utbildningen i Registrering och ärendehantering och är ett komplement till utbildningen. Vi går igenom svaren till övningsfrågorna som deltagarna får under utbildningstillfället.
 

Mål

Målet är att erhålla kunskap om systemet, dess funktionalitet och arbetssätt för att kunna arbeta med den politiska ärendeprocessen i din arbetsroll.

 

Förkunskaper 

Deltagarna behöver ha genomfört utbildningen i Registrering och ärendehantering.

Du behöver även läsa Handboken i den politiska ärendeprocessen.

Du hittar Handboken på projektsidan:

Projektsida införa stöd för dokument- och ärendehantering i nuvarande/tidigare intranätet: https://intranat.goteborg.se/wps/portal/int?uri=gbglnk:arendehantering

Projektsida införa stöd för dokument- och ärendehantering i Digitala navet: https://goteborgonline.sharepoint.com/sites/digitalanavet-leverera-interna-tjanster/_layouts/15/DocIdRedir.aspx?ID=NAVETLEVINTJ-1441334383-76

Målgrupp

Uppföljningstillfället vänder sig till dig med systemrollen Lokal systemförvaltare, Möteskoordinator, Registrerare och Kvalitetssäkrare. Den vänder sig även till Lokala Utbildare som i sin tur ska utbilda handläggare på sin förvaltning eller bolag.

 

Material

Svaren på övningsfrågorna behöver vara klara.

 

Omfattning

Uppföljningstillfället genomförs under 2h digitalt via Teams. Vi kommer gå igenom övningsfrågorna som deltagarna har arbetat med utifrån självstudier.
 
 
Plats

Digitalt via Teams.

 

Kostnad

Kostnadsfri utbildning. Om du inte avanmäler dig senast en vecka innan utbildningen och därmed inte dyker upp kommer vi att debitera 500kr.
 

Innehåll

Övningsfrågorna kommer handla om att exempelvis:

  • Skapa och registrera en allmän handling på fyra olika sätt.
  • Skapa och registrera ett ärende på fyra olika sätt.
  • Skapa och registrera en handling i befintligt ärende på fyra olika sätt.
  • Avsluta ett ärende
  • Avsluta en handling
  • Hantera inkorgen
  • Hantera sekretess, maska
  • Skicka för signering
  • Arbeta med godkännande hanteringen
  • Arbeta med remisser
 

Utbildningsansvarig

Vid frågor kontakta Medina Avdic, Intraservice.
 

Hantering av personuppgifter

 

Tillfällen

   

Titel: Uppföljningstillfälle Registrering och ärendehant.
Startdatum:
Slutdatum:
2024-05-03 13:00
2024-05-03 15:00
Plats: Digital utbildning via Teams.
Lediga platser: 30
Sista anmälningsdag: 2024-04-26
Status: Inställd
Titel: Uppföljningstillfälle Registrering och ärendehant.
Startdatum:
Slutdatum:
2024-05-17 13:00
2024-05-17 15:00
Plats: Digital utbildning via Teams.
Lediga platser: 28
Sista anmälningsdag: 2024-05-10