Denna utbildning riktar sig till dig som är skoladministratör och gått grundutbildning i Personec. Vi går igenom de olika momenten i Personec och inriktar oss på ferie- och uppehållsanställningar.
Mål
Du ska efter utbildningen veta vad som krävs av dig som skoladministratör i lönesystemet och hur du ska tänka när det gäller ferie- och uppehållsanställningar.
Observera att denna utbildning inte gäller feriearbetande ungdom.
Förkunskaper
Grundutbildning i Personec och Göteborgs Stads arbetssätt och löneadministrativa process.
Målgrupp
Skoladministratörer
Material
Inget
Omfattning
En heldag.
Plats
Intraservice, se enskilt utbildningstillfälle.
Kostnad
Utbildningen är kostnadsfri, men om du missar att avanmäla dig i tid tar vi ut en avgift på 1000 kr.
Innehåll
- Registring/avslut av ferie- och uppehållsanställning, samt begrepp, avtal och anställningsformer
- Specifika frånvaroorsaker samt avvikelserapportering under lov, ferie och uppehåll
- Förändring på anställning rörande ferie- och uppehållsanställningar
- Rapporter
Som deltagare förväntas du delta aktivt och vara intresserad av att utbyta erfarenheter med andra. Tillsammans kan vi bidra till att utbildningen blir både engagerande och användbar.
Utbildningsansvarig
Hantering av personuppgifter
Klicka här för att läsa om hur vi hanterar dina personuppgifter.