Digital informationsträff: Nytt gemensamt ramavtal för kontors- och skolmaterial

Från och med 1 september 2025 gäller Göteborgs Stads nya gemensamma avtal för kontors- och skolmaterial. Välkommen till en digital informationsträff där Inköp- och upphandlingsförvaltningen informerar om avtalet.

 

Detta omfattas av avtalet

Ramavtalet omfattar förbrukningsmaterial för kontor och skolverksamhet. I kontorsmaterial ingår produkter som kopieringspapper, pennor, anteckningsblock, kollegieblock, almanackor, mappar, otryckta kuvert, lim, mappar, pärmar, miniräknare, material till presentation, arkivering med mera. I skolmaterial ingår produkter som används i traditionell skolundervisning, till exempel skrivhäften, gloshäften, räknehäften, anteckningshäften, pennor, radergummin med mera.

Ramavtalet omfattar även stämplar med egen text samt tjänsten skåpservice.

Detta omfattas INTE

  • Hobbymaterial (kreativt- och pysselmaterial, ritpapper)
  • Bildmaterial såsom penslar och färger
  • Data Hårdvara och tillbehör (tangentbord, pekdon, toner och bläck med mera)
  • AV produkter

På informationsträffen går vi igenom

  • Delar av avtalet
  • Beställning i Proceedo och punch out för stämplar
  • Miljökrav

Vem bör delta?

Alla som har intresse och som berörs av detta område välkomna att delta. Du kan arbeta som inköpare, beställare, administratör, rektor, lärare, chef, samordnare eller annan roll som ofta gör beställningar av kontors- och skolmaterial i ditt arbete.

Plats

Digitalt via Teams
Observera! Du får Teams-länken i din bokningsbekräftelse när du anmält dig.
 

Kontakt

Vid frågor kontakta kundservice via vårt kontaktformulär.
 

Hantering av personuppgifter

Klicka här för att läsa om hur inköps- och upphandlingsförvaltningen hanterar dina personuppgifter.