Denna utbildning är obligatorisk för dig som är nämndsekreterare och ska rapportera in i Förtroendemannarutinen. Vi går igenom arbetssätt och de olika momenten för rollen nämndsekreterare i Personec webb.
Under utbildningstillfället kommer du få öva på att skapa, förändra och avsluta uppdragsanställningar för förtroendevalda, rapportera in möten, förlorad arbetsförtjänst och resor samt skapa rapporter för kvalitetssäkring och uppföljning.
Mål
Du ska efter utbildningen kunna registrera uppdrag, göra förändringar, rapportera sammanträden och ta ut rapporter. Efter genomförd utbildning får du din behörighet.
Förkunskaper
Inga förkunskaper krävs
Målgrupp
Nämndsekreterare
Material
Inget
Omfattning
En heldag.
Plats
Intraservice. För mer information se enskilt utbildningstillfälle.
Kostnad
Utbildningen är kostnadsfri, men om du missar att avanmäla dig i tid tar vi ut en avgift på 1000 kr.
Innehåll
- Genomgång av Förtroendemannarutinen och arbetssätt
- Blanketter och övrig information
- Registrera, avsluta och förändra uppdrag
- Registrera in och ändra personuppgifter
- Rapportera sammanträden och göra ändringar
- Rapportera inrikes resa
- Ta ut rapporter och lönelistor
Som deltagare förväntas du delta aktivt och vara intresserad av att utbyta erfarenheter med andra. Tillsammans kan vi bidra till att utbildningen blir både engagerande och användbar.
Utbildningsansvarig
Hantering av personuppgifter